Skuteczne narzędzia dla rozwoju poznawczego twojego dziecka
Oferta
W naszej poradni skupiamy się na indywidualnych potrzebach każdego pacjenta. Nasi doświadczeni i empatyczni psycholodzy i pedagodzy są gotowi zapewnić Wam wsparcie i pomoc w zakresie różnorodnych obszarów rozwoju, od trudności szkolnych po emocjonalne wyzwania.
Zajęcia indywidualne:
- Wczesne wspomaganie rozwoju
- Integracja sensoryczna
- Fizjoterapia
- Terapia taktylna i integracja odruchów
- Terapia logopedyczna
- Konsultacje neurologiczne, psychiatryczne
- Konsultacje psychologiczne, pedagogiczne
- Trening graficzny (grafomotoryka, terapia ręki)
- Trening umiejętności społecznych
- Psychomotoryka
- Arteterapia
Zajęcia grupowe
Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a jest formą treningu grupowego, głównie dla osób ze spektrum autyzmu u podstaw którego leżą założenia dotyczące kognitywnego nauczania społecznego. W praktyce oznacza to, że w czasie zdobywania umiejętności społecznych bazuje się na konkretnej wiedzy, którą na ich temat posiada osoba uczestnicząca w programie. Ważnym elementem programu jest założenie, że przy zdobywaniu umiejętności społecznych podstawową rolę odgrywają modelujące postawy i zachowania.
rówieśników.
Cele TUS:
- Poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych
- Zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych (odbywa się to poprzez rozłożenie każdej umiejętności na podstawowe kroki i zdobycia umiejętności zastosowania tej wiedzy w przebiegu konkretnego zachowania w praktyce społecznej).
- Zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.
Zajęcia prowadzone przez doświadczonych specjalistów Panie Beatę Piotrowska i Iwonę Wojcieszuk przeznaczone dla najmłodszych dzieci, które poprzez zabawę, elementy terapii rozwijają swoje zainteresowania , uczą się funkcjonować w grupie. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.
Udział w ćwiczeniach metodą W. Sherborne ma na celu stworzyć dziecku okazję do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i związku z tym możliwości ruchowych. Zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna. Czuje się ono w niej bezpiecznie, staje się aktywne, przejawia większą inicjatywę, może być twórcze. Dzielenie przestrzeni z drugą osobą nie musi być zagrażające, może stać się źródłem współprzeżywania. Nawiązania bliskiego kontaktu, opartego na zaufaniu i współpracy, daje możliwość poczucia wspólnoty i przeżycia szczęścia.
Kontakt z muzyką jest dla dziecka źródłem twórczych poczynań, różnorodnych poszukiwań, stymuluje dziecko do samo wyrażania się ( np. w tańcu, śpiewie). Poprzez kontakt z muzyką rozwijają się u dziecka dodatnie cechy charakteru, zdolności poznawcze, a cała osobowość kształtowana jest harmonijnie i wielostronnie. Przeżycia estetyczne czynią człowieka wrażliwym na różne przejawy życia oraz inspirują do nowego spojrzenia na świat. Muzyka ćwiczy i wspomaga zmysły, prowadząc do współdziałania pomiędzy słyszeniem, widzeniem i dotykiem
Psychomotoryka jest metodą zorientowaną na ruch, która poprzez różnorodne możliwości działania i rozwiązywania problemów w specjalnie zaaranżowanym scenariuszu psychomotorycznym wywiera pozytywny wpływ na całościowy rozwój dziecka. Psychomotoryka zajmuje się ścisłą zależnością pomiędzy percepcją, ruchem, przeżywaniem i działaniem. W ramach wspomagania psychomotorycznego wykorzystuje się różne elementy pedagogiki sportu, wychowania rytmiczno-muzycznego, odgrywane scenki oraz terapię ruchową.
Socjoterapia polega na organizowaniu takich sytuacji społecznych podczas spotkań grupowych które:
- dostarczą uczestnikom zajęć doświadczeń korekcyjnych przeciwstawnych doznanym urazom,
- dostarczą doświadczeń wspierających rozwój emocjonalny i społeczny członków grupy,
- sprzyjać będą odreagowaniu napięć emocjonalnych i posłużą uczeniu się nowych umiejętności psychologicznych
Diagnozy
- Diagnoza i terapia trudności szkolnych
- Diagnoza i terapia psychologiczna (zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń zachowania, trudności wychowawcze u dzieci i młodzieży)
- Diagnoza i terapia logopedyczna
- Diagnoza i terapia integracji sensorycznej
Opinie
- psychologiczno – pedagogiczne dotyczące trudności szkolnych
- o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej
- o odroczeniu obowiązku szkolnego,
- o objęciu ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- o potrzebie indywidualnego programu lub toku nauki.
Wczesne wspomaganie rozwoju
Nasi specjaliści stosują najnowocześniejsze metody i techniki, aby pomóc dzieciom w rozwijaniu kluczowych umiejętności, takich jak komunikacja, koordynacja ruchowa, myślenie abstrakcyjne i wiele innych. Wspieramy również rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy, dbając o to, aby każde dziecko otrzymało indywidualne podejście i dostosowane narzędzia do nauki i rozwoju.